Menü Profile Keresés

Szuper programokkal érkezik Herendre a Nagy Vagy rendezvénysorozat,

2017.10.13. Herend,  katt a részletekért

Állandó programok:

-          fizikai aktivitás növelését célzó ötletsátor/asztal (rajzok, ötletek, pl.: iskolába érkezés (aktív transport…stb.) 

-          különböző helyi sportklubok bemutatkozása, a sportágak kipróbálásának lehetősége

14:00-14:10

Közös torna

14:10-15:15

Óvoda, alsó tagozat

Különböző állomások létesítése, ahol változatos fizikai aktivitást kell végrehajtani (jellemzően az életkori sajátosságok figyelembevételével).Az állomásokon osztályonkét osztjuk be a gyerekeket, így alsó tagozaton 9 felső tagozaton várhatóan 10 állomás lesz. Egy állmáson 4-5 percet töltenek majd a gyerekek. A feladatvégzések közben zene szól majd. Az alsósok bent a csarnokban, a felsősők pedig kint a műfüves pályán és az udvaron sportolnak majd.

Állomások:

Alsó tagozat:

1. Forma 1 pálya (2 db)  – a kölyökatlétikából ismert akadálypályán történő „autózás”

szükséges szerek: szivacsgát, bója, koordinációs létra

2. Lufis játék – a pályán lufikkal kell trükközni a gyerekeknek, kézzel, fejjel, lábbal ütögetni (1 vagy két lufival egyénileg)

szükséges szerek: kb. 30 db felfújt lufi

3. Karika körbe – a gyerekek 4-5 fős csoportokat alkotnak, arckörben (1), hátkörben(2), vegyes (3) kézfogással. az egyik kézfogás a hullahoppkarikán keresztül történik. A karikát az egyik irányba indítva minél gyorsabban körbe kell juttatni a körön (a kézfogások szétszakadása nélkül).

szükséges szerek: 6 db hullahoppkarika

4. Koop. játékok (egy játékot játszunk egyszerre)

– babzsákos fogyasztó: minden gyerek fején van egy babzsák, így kell halandniuk a kijelölt területen össze-vissza (a zene ritmusára), akinek a fejéről leesik a babzsák ő megfagy, egészen addig míg egy társa visszahelyezi a babzsákot a fejére.

 -  hat természetfotót helyezünk ki a kijelölt területen, minden tanuló kap egy kártyát, amin az egyik területen élő állat található, a tanulóknak meg ki kell találni, hogy hol él az állat ahhoz a természetfotóhoz kell letennie

szükséges szerek: kb. 30 babzsák, képek

5. Célbadobás – különböző tárgyakat kell eltalálniuk különböző méretű szivacskézilabdákkal, illetve a falra felragasztott betűkből szavakat kell „kidobniuk”.

szükséges szerek: bóják, flakonok, betűk, szivacslabdák

6. síelős feladat – a Nagy Vagy! játékből ismert síelős feladat csoportokban

szükséges szerek: sílécek (3 db)

7. Lepedőlabdázás – a gyerekek párokban kapnak egy-egy törölközők és egy labdát, feladatuk, hogy a labdát csak a törölköző segítségével folyamatosan feldobják a levegőbe és azt a törölközővel kapják el.

Szükséges szerek: kb 12 db törölköző, 12 db gumilabda

8. Kötélhajtás – a gyerekek párokba állnak, páronként kapnak egy ugrókötelet, amíg az egyik gyerek kötéláthajtást végez, addig a másik megpróbál egylábon egyensúlyozni.

Szükséges szerek: kb. 12 db ugrókötél

9. Bójadontögető – a tanulók két csoportban helyezkednek el. Az egyik csoport ledönti a másik pedig felállítja a bójákat, utána csere.

Szükséges szerek: kb. 20 db bója

Felső tagozat:

1. Seedminton/tollaslabda – a gyerekek kipróbálhatják a seedminton játékot, illetve tollaslabdázhatnak

Slackline – két fa közé kifeszített kötél, ahol a gyerekek próbára tehetik egyensúlyozó képességüket és ügyeségüket.

Szükséges szerek: slackline, speedminton, tollaslabda szett

2. Lepedőlabda – a gyerekek négyesével fognak egy lebedőt, a lepedőn 1 vagy 2 labda lehet, azt kell feldobni és elkapni, illetve egy másik négyessel folyamatosan adogatni.

Szükséges szerek: 5 db lepedő/terítő, 10 db labda

3. Síelős feladat – a Nagy Vagy! játékből ismert síelős feladat csoportokban

szükséges szerek: sílécek (3 db)

4. Bizalomjátékok

- párosával egymás kezét kell megfogni, miközben a cipő orra érjen össze, lassan kell kinyújtani a kart, és folyamatosan hátradőlni (majd: egyik kéz elengedése, egyik láb felemelése)

- bogozó – a gyerekek egy csomóban helyezkdnek el, mindenki kinyújtja a kezét és valakivel kezet fog, mikor ez megtörtént a kézfogás szétszakadása nélkül kell a csomót kibogozni.

5. Kosár-röpi – 4-5 fős csoportokat alkotnak a gyerekek és arckörben helyezkednek el, mindenkinél van egy kosárlabda és csoportonként egy röplabda, a kosárlabda segítségével kell a röplabdát a levegőben tartani

Szükséges szerek: kb. 25 db kosárlabda, 5 db röplabda

6. Taekwondo – sportági állomás

15:15-15:45 helyi csoport fellépése (tánc, zene…)

15:45-16:30

Nagy Vagy! vetélkedő 2x6 csapattal, két elődöntő, egy döntő (5-5 feladattal)

Várható feladatok:

1. Páros foci: akadálypálya kerül kialakításra, ahol szlalomozni kell, illetőleg akadály alatt átbújni. Sípjelre az első játékos elindul a labdával, teljesíti a pályát. A pálya végén lévő vonalról kapura lő. Gól esetén kezében a labdával visszafut a rajtvonalhoz és leteszi a labdát a következő játékos elé, ha nem talál be a kapuba, akkor vissza kell vinni a labdát a vonalra és addig próbálkozni amíg be nem talál. Amikor mind a négy játékos végigment a pályán, akkor párosokat kell alkotniuk és a nagy nadrágban két labdával is teljesíteni kell a pályát! A játéknak akkor van vége, amikor az utolsó páros is áthaladt a célvonalon.

2. Labdaterelgető: akadálypálya kerül kialakításra, ahol szlalomban kell egyesével teljesíteni a pályát, a végén pedig a kapuba gólt kell lőni.

4. Nagy nadrágos gyűjtögető: A csapat tagjai a nagy nadrágban helyezkednek el. Akadálypályát kell teljesíteniük és a túloldalról különféle tárgyakat kell áthordaniuk a rajtvonalhoz. Összesen ötször kell fordulniuk. A játékot az a csapat nyeri aki elsőnek halad át a célvonalon.

5. Gólyás lufipukkasztó: A célvonaltól 4-6-8-10 méterre különböző nagyságú bójákat helyezünk el rajta felfújt lufikkal. A z első játékoson gólyacsőr (hegyén egy szöggel), lábai összekötve, keze szabadon. Sípjelre az első játékos szökdelve elindul az első bójáig, ott kipukkasztja a lufit a fején lévő csőrrel. amikor kidurrant visszaszökdel a rajtvonal mögé, ott a csőr átadásával váltja a társát. A játéknak akkor van vége mikor az utolsó játékos is átszökdelt a rajtvonalon.

6. Síelős: A bójákból akadálypálya kerül kiépítésre, és a csapatoknak a hosszú síléccel kell a pályát teljesíteni szlalomban, egy deszkát átlépve, alagúton átbújva. A feladatot oda-vissza kell teljesíteni.

7. Görgetős: Öt csőből és két deszkalapból álló szerkezet kerül kiépítésre. A szerkezetre egy szék kerül elhelyezésre, amire ráül egy játékos. A játékos kezében egy tollasütő, rajta egy kislabdával. A többieknek úgy kell mozgásba hozni a szerkezetet, hogy elkezdik tolni, a hátul kijött csöveket előre kell tenni a szerkezet elé, hogy tovább tudjon gördülni. Amikor elérik a kijelölt pontot, akkor vissza kell fordulni, és visszafelé is teljesíteni kell a távot. A játéknak akkor van vége, amikor a szerkezet áthaladt a rajtvonalon.

16:30 – 16:45 Eredményhirdetés, zárás

Ossza meg a barátaival